ဆူးဖယ္လက္


သင္ ဆူးစူးဖူးပါသလား။
အသားမွာစူးေသာ ဆူး၊ စိတ္မွာစူးေသာ ဆူး။ မည္ကဲ႔သို႔ဆူးမ်ိဳးျဖစ္ေစ၊ လူတုိင္း ဘဝ၏တစ္ခ်ိန္ခ်ိန္ မွာေတာ႔ ဆူးစူးဖူးၾကလိမ္႔မည္ ထင္ပါသည္။ အသားထဲနစ္ဝင္သြားေသာ ဆူးကေလးသည္ ေသးေသးေလးပဲ ျဖစ္ပါေစ။ ေသးပင္ေသးေသာ္ျငား ေအာင္႔သက္သက္ႏွင္႔ အခံရခက္လွ၏။ ထို႔အတူ စိတ္မွာစူးသည့္ ဆူးကလည္း ဖြဖြေလးပင္ျဖစ္ေစဦး။ မ်က္တက္တက္ႏွင္႔ အခံရခက္သည္ပင္။

ဆူးစူးလွ်င္ သင္ဘာလုပ္မည္နည္း။
ေသးငယ္ေသာဆူးကေလးသည္ ခြဲစိပ္ထုတ္ရေလာက္ေသာ အေျခအေနမဟုတ္ေသာ္လည္း ဒီအတိုင္းထားလွ်င္ေတာ႔ ထိလုိက္မိတိုင္း တမ်က္မ်က္ႏွင္႔။ အခ်ိန္ၾကာလွ်င္ေတာ႔ အသားထဲမွာ အလုိအေလ်ာက္ ေဆြးေျမ့ေပ်ာက္ကြယ္သြားေပလိမ္႔မည္။
သို႔ေသာ္လည္း နာက်င္ခံခက္ရမည့္ တမ်က္မ်က္ကာလသည္ ဘယ္ေလာက္ၾကာမည္ မသိႏုိင္။
သို႔မဟုတ္ တမ်က္မ်က္ဒဏ္ကို ၾကာၾကာမခံခ်င္ပါက အပ္ႏွင္႔ထြင္းလုိက္လွ်င္ေတာ႔ ဆူးစူးတာထက္ နည္းနည္းပိုနာေကာင္း နာလိမ္႔မည္။ ဆူးဖယ္ျပီးသည္ႏွင္႔ တစစ္စစ္ဒဏ္ မခံရေတာ႔ဘဲ ခ်က္ခ်င္းရွင္းလင္း သက္သာသြားႏုိင္မည္။
ဆူးဖယ္မည့္လက္က ကြၽမ္းက်င္မႈ လံုေလာက္ဖို႔ေတာ႔ လိုသည္ေပါ႔။ မဖယ္တတ္လွ်င္ ပိုျပီးနစ္ဝင္သြားႏုိင္၏။ နက္နက္ရႈိင္းရႈိင္း စုိက္သြားေစႏိုင္၏။ သက္သာေအာင္လုပ္ကာမွ ေရာဂါပိုတုိးကာ အခံရဆိုးႏုိင္၏။
ထုိသို႔ သတိၾကီးၾကီးထားရမည့္ အေရးပါလွေသာ ဆူးဖယ္လက္သည္ ကြၽန္မကိုယ္တုိင္ ျဖစ္လာရေသာအခါ....။

xxxxxx
အသားအေရမွာ စူးသည့္ဆူးသည္ ျမင္သာထင္သာရွိေသာ္လည္း စိတ္မွာစူးသည့္ ဆူးကေတာ႔ ျမင္ႏုိင္ဖို႔မလြယ္လွပါ။
မူလတန္းေက်ာင္းသူ ကြၽန္မသမီးငယ္ေလး၏ စိတ္တြင္ စူးဆူးေနမွန္း သိလိုက္ရသည့္ တစ္ေန႔က ကြၽန္မအလြန္ပင္ စိုးထိတ္မိခဲ႔ရပါသည္။
ကြၽန္မတို႔က ' မိဘဆရာပူးေပါင္း၊ ကေလးပညာေကာင္း' ဆိုသည့္ေဆာင္ပုဒ္ကို ငယ္စဥ္ကပင္ မွတ္သားခဲ႔ဖူးၾကသူေတြပါ။
အနာဂါတ္၏ သားေကာင္းရတနာျဖစ္ေသာ ကေလးငယ္မ်ား၏ ပညာေရးသည္လည္း ေပါ႔ေပါ႔တန္တန္ကိစၥ မဟုတ္မွန္း
ေရွးဦးမဆြကတည္းက လက္ခံထားပါသည္။ တိုင္းျပည္၏အနာဂါတ္သည္ လူငယ္တို႔လက္ထဲတြင္ ရွိသည္ဟုပင္ ဆိုၾကသည္မဟုတ္လား။
ကေလးတို႔၏ အနာဂါတ္ကို လမ္းျပပဲ႔ျပင္၊ ျမႇင္႔တင္ေပးရန္မွာ လူၾကီးမိဘ၊ ဆရာသမားတို႔၏ အမ်ိဳးသားေရးတာဝန္ တစ္ရပ္ဟုပင္
ကြၽန္မက ခံယူက်င္႔သံုးခ်င္သူပါ။
သည္ေတာ႔ ကြၽန္မက သားႏွင္႔သမီးကိုလည္း နည္းမွန္ေသာ မိဘဆရာပူးေပါင္းမႈမ်ိဳးျဖင္႔ လမ္းျပဦးေဆာင္မႈေပးႏုိင္ေအာင္ ၾကိဳးစားခဲ႔၏။ သားက အထက္တန္းေက်ာင္းသား။ ေက်ာင္းစာမွာ အသင္႔အတင္႔သာရွိသူမို႔ ေထြေထြထူးထူး ျပႆနာမရွိလွပါ။
သမီးငယ္ကေတာ႔ မူလတန္းေက်ာင္းကေလးမွာ ပညာထူးခြၽန္သူမို႔ လႈပ္လႈပ္ခတ္ခတ္ရွိလွ၏။ ပထမ၊ ဒုတိယ၊ တတိယအဆင္႔မ်ားကို အျပိဳင္အဆိုင္လုေနရ၏။
အျပိဳင္အဆိုင္ရွိသည္မွာ ထိုက္သင္႔သေလာက္ေတာ႔ ေကာင္းပါသည္။ အျပိဳင္အဆိုင္ရွိမွ တိုးတက္မည္။ ၾကိဳးစားမႈပိုလာမည္။
ဝိရိယေလွ်ာ႔၍မရ။ ဇြဲေကာင္းရမည္။ သတိရွိရမည္။ သို႔မွလည္း ကိုယ္ရည္ကိုယ္ေသြး ပိုတက္လာမည္။
မွန္ကန္ေသာ လမ္းေၾကာင္းေပၚမွာသာဆုိလွ်င္ ျပိဳင္ဆိုင္မႈရွိသင္႔သည္ဟု ကြၽန္မထင္ပါသည္။
သို႔ေပမယ္႔ ျပိဳင္ဆုိင္မႈသည္ အတိုင္းအတာတစ္ခုကို ေက်ာ္လြန္လာျပီဆုိပါက စိုးရိမ္စရာအေျခအေနတစ္ခုက ေစာင္႔ၾကိဳေနမွန္းကြၽန္မတို႔ ေတာ္ရံုသတိမမူမိခဲ႔ၾက။
ျပိဳင္ဆိုင္မႈအားၾကီးလာလွ်င္ မနာလိုဝန္တိုမႈေတြ ေပါက္ဖြားလာတတ္၏။ မလိုတမာသံသယေတြ ၾကီးထြားလာတတ္၏။
တြန္းတိုက္မႈလမ္းေၾကာင္းေတြ လြဲေခ်ာ္လာတတ္၏။
ထို႔ျပင္ သတိမရွိလွ်င္၊ အသိမမွန္လွ်င္ မွားယြင္းေသာ မိဘဆရာပူေပါင္းမႈမ်ိဳးသို႔ပင္ ေရာက္သြားႏုိင္ေသးသည္ မဟုတ္ပါလား။

xxxxxx
တစ္ေန႔မွာေတာ႔ ပညာရည္မွတ္တမ္း ကိုင္လာေသာ သမီးေလးက မ်က္ႏွာငယ္ငယ္ႏွင္႔ ကြၽန္မကို အယူခံဝင္ပါသည္။
' ေမေမ သမီးကိုစိတ္မဆိုးနဲ႔ေနာ္။ ဒီတစ္လလည္း သမီး ဒုတိယပဲရျပန္ျပီ။ သႏၲာနဲ႔သမီး အေျဖတိုက္တိုင္း သႏၲာမွားေနတဲ႔
ဘာသာေတြက အမွတ္ထြက္လာေတာ႔လည္း အျမဲတစ္ရာအျပည့္ခ်ည္းဘဲ ျဖစ္ေနတယ္ေမေမ။ ရီပို႔ကဒ္ထြက္လာေတာ႔မွ သႏၲာက အံ႔ၾသသလိုေပ်ာ္သြားျပီး ရယ္က်ဲက်ဲနဲ႔ နင္႔ကုိငါ အလကားစတာလို႔ ေျပာတယ္။ သူက အျမဲတမ္းအမွားမရွိဘဲ အမွတ္ျပည့္
ရေနေတာ႔ ပထမခ်ည္းပဲ ျဖစ္ေနတာေပါ႔။ အဲဒါ ေမေမလည္း ဆရာမဆီကို ဘာေလးညာေလးနဲ႔ သြားလိုက္ပါဦး...'
ဘုရားေရ။ သမီးစကားၾကားေတာ႔ ကြၽန္မ မ်က္လံုးျပဴးသြားရ၏။ သမီးစိတ္ထဲမွာ ဘယ္လိုသံသယေတြ၊ ဘာေၾကာင္႔မ်ား ဆူးတစ္ေခ်ာင္းလို စိုက္ဝင္ေနပါလိမ္႔။ မသကၤာစရာ ကိစတစ္ခုခု ေတြ႕ခဲ႔လို႔မ်ား သည္လိုစကားမ်ိဳး သမီး ေျပာလာေလသလား။
ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ သမီး၏ ႏွလံုးသားႏုႏုထဲသို႔ စိုက္ဝင္လာသည့္ ဆူးတစ္္ေခ်ာင္းကို ကြၽန္မက မိခင္ေကာင္းပီသစြာ နည္းမွန္လမ္းမွန္ ဆြဲထုတ္ေပးႏုိင္မွ ျဖစ္ေတာ႔မည္။ ဒီကိစၥက လြယ္မေယာင္ႏွင္႔ အလြန္သိမ္ေမြ႔နက္နဲပါသည္။
စူးေနသည့္ဆူးကို ဆြဲထုတ္သည့္ နည္းလမ္းမမွန္လွ်င္ ပို၍နစ္ဝင္သြားမည္ မဟုတ္လား။ ကြၽန္မက ဆူးကိုပိုနစ္ေအာင္ ဖိသြင္းလိုက္သည့္ မိုက္မဲေသာမိခင္မ်ိဳး မျဖစ္ေစရ။ အသာအယာဆြဲႏႈတ္ႏုိင္မည့္ ပညာရွိသူသာ ျဖစ္ခ်င္ပါသည္။
' ဆရာမက အမွတ္ေပးစည္းမ်ဥ္းနဲ႔ အမွတ္ျခစ္ရတာပါသမီးရယ္။ သႏၲာကသမီးကုိ သူမွားတယ္လို႔ ညာညာေျပာျပီး ေနာက္ေျဖရမယ္႔ဘာသာေတြမွာ သမီးေပါ႔ေအာင္ ဥာဏ္ဆင္တာလည္း ျဖစ္ႏုိင္တာပဲ။
သူမ်ားအမွားကို ေစာင္႔ဖမ္းမေနနဲ႔သမီး။ ကိုယ္မမွားေအာင္သာ ဂရုစိုက္ပါ။
ဆရာမအေပၚလည္း ဂါရဝတရားမပ်က္ေစနဲ႔။ သီတင္းကြၽတ္က်ရင္ လူၾကီးမိဘ၊ ဆရာသမားေတြကို ကန္ေတာ႔ေနက်
ျမန္မာ႔ယဥ္ေက်းမႈ အစဥ္အလာအတိုင္း သမီးဆရာမကိုကန္ေတာ႔ဖို႔ ေမေမစီစဥ္ေပးမွာပါ။
ဒါေပမယ္႔ အခ်ိန္အခါမဟုတ္ ဆရာမကို ဟုိဟာေပး၊ ဒီဟာေပးနဲ႔ လိုခ်င္တာရွိလို႔ဖားတာဟာ ဂါရဝတရားမဟုတ္ဘူးသမီး။
ဆရာမေတြလည္း ၾကိဳက္မယ္မထင္ပါဘူး။ အသိဥာဏ္နည္းသူေတြရဲ႕ လုပ္ရပ္မွားကို ကိုယ္ကလုိက္မလုပ္သင္႔ဘူး။
ေမေမကသမီးကို ပထမခ်ည္းဘဲ ရရမယ္လို႔ ဘယ္တုန္းက ဖိအားေပးဖူးလို႔လဲ။ သမီးမွာ လံုေလာက္တဲ႔ၾကိဳးစားမႈရယ္ မွန္ကန္တဲ႔အေတြးအေခၚရယ္ ရွိရင္ ေမေမကေက်နပ္ပါျပီ။ '
သည္လိုႏွင္႔ သမီးရဲ႔ႏွလံုးသားႏုႏုမွာ စူးေနသည့္ဆူးတစ္ေခ်ာင္းကို ကြၽန္မ အသာအယာ ဆြဲႏႈတ္ေပးလုိက္ပါသည္။ သမီးကလည္းေက်နပ္ဟန္ျဖင္႔ ေခါင္းေလးညိတ္ပါ၏။ သမီး၏ဆူးဒါဏ္ရာေလး သက္သာေပ်ာက္ကင္းသြားလိမ္႔မည္ဟုလည္း ယံုၾကည္လိုက္မိသည္။

xxxxxx
အလယ္တန္း ေရာက္လာျပီးသည့္တစ္ရက္... ေက်ာင္းမွျပန္လာေသာ သမီးက ေက်ာင္းမွာ စာစီစာကံုးျပိဳင္ပြဲရွိသည္မို႔ ကြၽန္မကို ေရးေပးဖို႔ ပူဆာပါသည္။ ဆရာမေတြကိုက ' မိဘေတြေရးေပးႏုိင္တယ္..' ဟု ေၾကညာသည္တဲ႔။
ဒါဆုိဘာလဲ...။ ေက်ာင္းသူေက်ာင္းသား စာစီစာကံုးျပိဳင္ပြဲလား။ ေက်ာင္းသားမိဘ ျပိဳင္ပြဲလား။
' ဟင္႔အင္း သမီး။ ေမေမကိုယ္တုိင္ ငယ္ငယ္က စာစီစာကံုးျပိဳင္ပြဲဆို လူၾကီးေတြကို မေရးခိုင္းဘဲ ကိုယ္႔ဖာသာပဲလက္တမ္းေရးခဲ႔တာ...။ ဘယ္ေတာ႔မွ ဆုမရလည္း ဘယ္တုန္းကမွ မသိမ္ငယ္ခဲ႔ဖူးဘူး။'
' ေမေမေရးေပးရင္ ဆုရမွာေသခ်ာတယ္ေမေမ။ တျခားသူေတြလည္း သူတို႔အေမကို ေရးခိုင္းၾကမွာ...' ဟု သမီးေလးက မ်က္ရည္တလဲ႔လဲ႔နဲ႔ ပူဆာေသာ္လည္း သည္ေနရာမွာေတာ႔ သမီးမ်က္ရည္ကို ကြၽန္မ ဥပကာျပဳရေတာ႔မည္။
' ေမေမေရးမေပးႏုိင္ဘူးသမီးရယ္။ ဒီလုိ သူမ်ားေရးေပးျပီး ရမယ္႔ဆုကို သမီးယူရမွာ မရွက္ဘူးလား။
သမီးကို ေမေမဝယ္ေပးထားတဲ႔ စာစီစာကံုးစာအုပ္ေတြ ရွိသားပဲ။ လိုေသးရင္လည္း စာအုပ္ဆုိင္ေျပးျပီး ထပ္ဝယ္ေပးမယ္။
အဲဒါေတြဖတ္၊ အခ်က္အလက္ေတြစု၊ ေရွ႕ေနာက္စီျပီး သမီးေရးၾကည့္၊ ေမေမစစ္ေပးမယ္...' .... ဟု ကြၽန္မ ျပတ္ျပတ္သားသား ေျပာလုိက္ပါသည္။
' ေမေမက သမီးအတြက္ လမ္းျပေပးသူပဲျဖစ္ခ်င္တယ္။ လမ္းေဖာက္မေပးခ်င္ဘူး။ ကုိယ္႔လမ္းကိုယ္ေဖာက္ရတာ သူမ်ားေဖာက္ေပးတဲ႔လမ္း ေလွ်ာက္ရတာထက္ ပိုပင္ပန္းေကာင္းပင္ပန္းလိမ္႔မယ္။ ဒါေပမယ္႔ ကိုယ္႔ကိုယ္ကို အားကိုးမႈ၊ ယံုၾကည္မႈ၊ စိတ္ခ်ေသခ်ာမႈေတြမွာေတာ႔ ကိုယ္႔လမ္းကိုယ္ေဖာက္သူကုိ ဘယ္သူမွ မယွဥ္သာဘူးသမီး..'
ကြၽန္မ၏ ရပ္တည္ခ်က္သည္ သမီးအတြက္ ေလာေလာဆယ္မွာေတာ႔ စိတ္ပ်က္အားငယ္စရာ ျဖစ္ေကာင္းျဖစ္ပါလိမ္႔မည္။ စာစီစာကံုးစာအုပ္ေတြၾကားမွာ ေခါင္းမေဖာ္ႏုိင္ေအာင္ သမီးေလးဗ်ာမ်ားေနေတာ႔ ကြၽန္မက သမီးနားမွာ အသည္းမာမာထားကာ ေစာင္႔ၾကည့္လို႔သာ ေနခဲ႔ပါသည္။ သူ႔ဖာသာစုထားေသာ အခ်က္အလက္မ်ားကို သူကုိယ္တုိင္ေရးျပီးခါမွ ကြၽန္မက စစ္ရံုသာစစ္ေပးခဲ႔၏။
အဲသည္စာစီစာကံုးျပိဳင္ပြဲမွာ သမီးေလးဆုမရခဲ႔ပါ။ သို႔ေပမယ္႔ ကုိယ္႔အားကုိယ္ကိုးတတ္သြားမည့္ သမီးအတြက္ ကြၽန္မ ေက်နပ္ပါသည္။ သမီးေလး သူ႔ဘဝကို သူကုိယ္တိုင္ စာစီကံုးရသည့္တစ္ေန႔မွာ လွပေသာစိတ္ကူးအေတြးမ်ားႏွင္႔ ေသသပ္က်နသည့္ စာတစ္ပုဒ္အျဖစ္ ဖန္တီးတည္ေဆာက္ႏိုင္လိမ္႔မည္ ဟုလည္း ကြၽန္မယံုၾကည္မိပါသည္။
xxxxxx
လပတ္စာေမးပြဲေျဖျပီး ျပန္လာေသာတစ္ေန႔မွာ သမီးက ကြၽန္မကို တစ္ခုပူဆာျပန္၏။
' ေမေမ...သံုးဆင္႔တြက္ရမယ္႔ ပုစၧာတစ္ပုဒ္ကို သမီးႏွစ္ဆင္႔ပဲတြက္ခဲ႔မိတယ္။ အေျဖတုိက္ၾကည့္တာေတာ႔ မွန္တယ္ေမေမ။
အလယ္ဆင္႔ကို သမီးကတြက္မျပဘဲ စိတ္နဲ႔တြက္ျပီးအေျဖတန္းေရးမိတာ။လုပ္ပါဦးေမေမရယ္။ ဆရာမကို သြားေျပာေပးပါဦး။ '
' ဟယ္ သမီးရယ္။ သံုးဆင္႔တြက္ရမယ္႔ပုစၧာဆို သံုးဆင္႔တြက္မွ အမွတ္ျပည့္ရမွာေပါ႔။ '
' ဟင္႔အင္း ေမေမ။ သႏၲာ႔အေမဆို ဒီလုိမ်ိဳး သြားသြားေျပာေပးလို႔ သႏၲာအမွတ္ေတြ အျမဲျပည့္ေနတာ..။ အရင္တစ္လကလည္း
သူအဆင္႔ေက်ာ္တြက္တာကို ဒီလုိပဲ သူ႔အေမသြားေျပာတာ အမွတ္ျပည့္ရသြားတယ္ေလ.. '
ေျပာရင္းဆုိရင္း သမီးက မ်က္ရည္မ်ားက်လာပါသည္။ သမီးစိတ္ထဲမွာ သူ႔အေမက သႏၲာ႔အေမေလာက္ အားမကိုးရ ဟု အျပစ္တင္ခ်င္ပံုပါ။ သည္ေတာ႔မွ သမီးႏွလံုးသားကို ဆူးတစ္ေခ်ာင္းနစ္ဝင္ေနတာ ျပည္ေတာင္တည္ေနပါပေကာဟု ကြၽန္မသိရပါသည္။
ကြၽန္မမွာ အသာအယာ ဆြဲထုတ္ေပးႏုိင္ဖုိ႔ ၾကိဳးစားရျပန္ပါ၏။
ကြၽန္မက အမွားလုပ္မိတာဟာ ေၾကာက္စရာမဟုတ္ေၾကာင္း၊ အမွားရွိမွ အမွန္ကိုသိလာမည္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ အမွားကုိ အတင္း
အမွန္လုပ္ ျငင္းခုန္ျခင္းက အမွန္ႏွင္႔ပိုေဝးေစေၾကာင္း၊အမွားကိုသိျပီးအမွန္ျပင္ႏုိင္မွသာ တန္ဖိုးရွိေၾကာင္း၊ စိတ္ရွည္လက္ရွည္ ရွင္းျပရပါသည္။
သမီး၏အမွားေတြကို ျပင္ဆင္မေပးဘဲ လိုက္လံဖံုးဖိျပီး အမွတ္ေတာင္းေပးေနသည့္ လုပ္ရပ္မွာ ကေလးကိုခ်စ္ရာမေရာက္၊
ႏွစ္ရာေရာက္ေနသည္ကိုလည္း သမီးနားလည္ေလာက္မည့္ ပံုကေလးမ်ား ဥပမာေပး၍ရွင္းျပရ၏။
မိခင္တစ္ေယာက္သည္ ကေလး၏အမွားကို ျပင္ဆင္တတ္ေအာင္ သြန္သင္ေပးရမည္သာျဖစ္သည္။ အမွားကုိလက္တစ္လံုးျခား အမွန္ျဖစ္ေအာင္ လုိက္ျပင္ေပးရံုႏွင္႔ မိခင္ေကာင္းမျဖစ္ႏုိင္ဟု ထင္ပါသည္။
ကြၽန္မကေတာ႔ မမွန္ကန္ေသာနည္းလမ္းျဖင္႔ အမွားမ်ားကိုဖံုးအုပ္ကာကြယ္ေပးျပီး သမီးေလး၏ အနာဂါတ္ကုိ မဖ်က္ဆီးမိခ်င္ပါ။
အမွန္ေတာ႔ ကေလးေတြက အျပစ္ကင္းစင္ျပီး ရုိးသားျဖဴစင္ၾကပါသည္။ ျဖဴစင္ရုိးသားေသာကေလးေတြကိုသာ လူၾကီးမိဘမ်ားက အေရာင္မဆိုးမိေစရန္ သတိျပဳရမည္။
ကြၽန္မပတ္ဝန္းက်င္မွာ ျမင္ရသေလာက္ေတာ႔ 'ကေလးေတြကေတာ္ေတာ္၊ မိဘေတြကကဲကဲ' ျဖစ္ေနၾက၏။ အတန္းထဲမွာ အဆင္႔တစ္ရဖို႔၊ ေက်ာင္းဆုေပးပြဲမွာ ဆုတံဆိပ္ေတြပိုင္ဆုိင္ဖို႔၊ နည္းေပါင္းစံုႏွင္႔ မိဘမ်ားက လံုးပန္းေနသည့္ေနာက္ကို ကေလးေတြက ဖတ္သီဖတ္သီႏွင္႔ လိုက္ေနရသည္ဟု ျမင္မိသည္။
ကြၽန္မတို႔ငယ္ငယ္ကေတာ႔ ေက်ာင္းသားတစ္ေယာက္ စာေတာ္ျခင္းသည္ သူ၏ပင္ကိုအရည္အေသြးႏွင္႔ သူ႔ၾကိဳးစားအားထုတ္မႈ သက္သက္သာ ျဖစ္ခဲ႔၏။ မိဘမ်ားက မတြန္း၊ ဖိအားလည္းမေပး။ ကုိယ္တုိင္စိတ္ပါမွသာ စာေတာ္သူတစ္ေယာက္ ျဖစ္လာရသည္။
မည္မွ်ဥာဏ္ေကာင္းပါေစ။ စာကိုစိတ္မဝင္စားေသာ ကေလးက မိဘပေယာဂျဖင္႔ ဆုရသည့္စာရင္း ဝင္လာေလ႔ မရွိခဲ႔။
ခုေခတ္မွာေတာ႔ ကေလး၏ ပင္ကိုယ္အရည္အခ်င္းႏွင္႔ စိတ္အားထက္သန္မႈက နည္းနည္း၊ မိဘေတြ၏ ေယာက္ယက္ခတ္မႈက ပိုမ်ားေနေလသလားဟု ကြၽန္မျမင္မိပါသည္။ သည္ေတာ႔ ဆရာ၊ဆရာမေတြဆီ ခ်ဥ္းကပ္ပံုေတြကလည္း အဘယ္မွာနည္းမွန္ပါေတာ႔မည္နည္း။
ပညာေရးစနစ္ၾကီးကို ေဝဖန္ေနမည့္အစား၊ ဆရာေတြမေကာင္းေၾကာင္း စကားတင္းဆိုမည့္အစား မိဘမ်ားက ပထမဦးဆံုး ရပ္တည္ခ်က္မွန္ကန္ေစဖို႔ ၾကိဳးစားသင္႔သည္ဟု ကြၽန္မထင္ပါသည္။ 'လက္ဦးဆရာမည္ထိုက္စြာ ပုဗၺာစရိယ မိႏွင္႔ဘ' ဟု အဆုိလည္း ရွိသည္မဟုတ္လား။
မိဘမ်ားသည္ ဆရာမ်ားႏွင္႔ပူးေပါင္းရာတြင္ မွန္ကန္ေသာ စိတ္ေစတနာမ်ိဳးျဖင္႔သာ ကေလးငယ္မ်ား၏ အနာဂါတ္ကုိ ပိုမိုေတာက္ပေစသင္႔ပါသည္။
xxxxxx
ခု ေနာက္ပိုင္းတြင္ သမီးေလးေရွ႕မွာ ဆရာ၊ဆရာမမ်ားအေၾကာင္း စကားတင္းမဆုိမိေစရန္ ကြၽန္မ အထူးသတိျပဳမိရသည္။
ခုေခတ္ကလည္း ေက်ာင္းသားမိဘအခ်င္းခ်င္း ေတြ႔သည္ႏွင္႔ ဆရာ၊ဆရာမအေၾကာင္းက မပါလွ်င္မျပီးသည့္ ေခတ္စားလွေသာ ေခါင္းစဥ္ျဖစ္ေန၏။ ကေလးေတြကိုယ္တုိင္ကလည္း 'ဆရာမက ဘယ္သူ႔ဆုိ မ်က္ႏွာလိုက္တာ၊ ဘယ္ဝါ႔ေတာ႔ ဘယ္ေလာက္အျပစ္လုပ္လုပ္၊ ေဗြမယူ၊ဘယ္သူက အမွတ္ေလ်ာ႔တာကို ေစာဒကသြားတက္တာ ရလာျပန္ျပီ'ႏွင္႔ အိမ္ေရာက္လွ်င္ မိဘေတြကို ေဖာက္သည္ခ်တတ္သည္ေလ။
အမွန္ေတာ႔ လက္ေခ်ာင္းကေလးမ်ားအားလံုး မညီသကဲ႔သို႔ ဆရာ၊ဆရာမအားလံုး အထြဋ္အထိပ္ေရာက္ေအာင္ စိတ္ေစတနာ ျပည့္ခ်င္မွျပည့္ပါလိမ္႔မည္။ သို႔ေပမယ္႔ ေစတနာဆိုးႏွင္႔ သူယုတ္မာစိတ္ကေတာ႔ အာစရိယဂုေဏာႏွင္႔ မည္သို႔မွမအပ္စပ္သည္မို႔ ဆရာျဖစ္လာသူတိုင္း သည္လိုစိတ္ေတာ႔ ရွိမည္မထင္ပါ။
သည္ေတာ႔ ဆရာေတာ္ၾကီးမ်ား၏ အဆံုးအမထဲကလို 'တကာ၊တကာမေတြသည္ သံဃာ႔ဂုဏ္မေစာင္႔ထိန္းေသာ သံဃာ တစ္ပါး တစ္ေလကိုျမင္ျပီး သံဃာေတာ္မ်ားအေပၚ သိမ္းက်ံဳးအၾကည္ညိဳပ်က္ကာ မထီမဲ႔ျမင္၊မရိုမေသျပဳမိပါက အရိယာသံဃာမ်ားကိုျပစ္မွားမိပါလွ်င္ မဂ္တားဖိုလ္တားျဖစ္မည္ စုိးလွပါေၾကာင္း...၊ သံဃံသရဏံဂိစၧာမိဆိုသည္မွာ ဘုရားအဆံုးအမကို ယေန႔ကာလအထိ ေစာင္႔ထိန္းသယ္ေဆာင္
လာေပးေသာ သံဃာေတာ္အရွင္သူျမတ္မ်ား၊ အရိယာမ်ားကို ရည္စူးအာရံုျပဳ၍ စိတ္ရွင္းသန္႔စြာ ကုသိုလ္ယူၾကရန္..' တိုက္တြန္းခဲ႔သလိုပါပဲ။
'အာစရိယဂုေဏာ အနေႏာၱ' ဟုဆိုရာမွာလည္း ေစတနာသံုးတန္ျပဌာန္း၍ ဆရာ႔ဂုဏ္အျပည့္ရွိေသာ ဆရာမ်ားကို အာရံုျပဳၾကည္ညိဳရမည္သာ ျဖစ္ပါသည္။
သို႔ေၾကာင္႔ သမီးက ' ဆရာမက မ်က္ႏွာလိုက္တယ္ ေမေမ...' ဆုိေသာ စကားမ်ဳိးေျပာလာခ်ိန္တြင္ ကြၽန္မက သမီးေနာက္ကို ေယာင္ဝါးဝါးႏွင္႔လိုက္ျပီး ဆရာ၊ဆရာမ မေကာင္းေၾကာင္း ေျပာမည့္မိဘမ်ိဳးမျဖစ္ရေအာင္ သတိၾကီးၾကီးထားရပါလိမ္႔မည္။
အနာဂါတ္၏ အဖိုးတန္ရတနာျဖစ္ေသာ ကေလးမ်ား၏ႏွလံုးသားကို ဆူးမ်ား ထပ္မစူးေစခ်င္ပါ။ အကယ္၍ စူးလာခဲ႔လွ်င္လည္း ပိုမိုနက္ရႈိင္းစြာ စိုက္ဝင္သြားေစမည့္ လက္မ်ိဳးရွိသည့္ မိခင္တစ္ေယာက္မျဖစ္ခ်င္ပါ။
ကြၽန္မ၏လက္အစံုသည္ သမီးေလးအတြက္ ကြၽမ္းက်င္လိမၼာေသာ ဆူးဖယ္လက္သာလွ်င္ ျဖစ္ခ်င္မိပါသည္။
xxxxxx


ေဝ (စီးပြားေရးတကၠသိုလ္)
February, ၂ဝ၁၂... မေဟသီမဂၢဇင္း 

သတၱမအၾကိမ္ ေရႊအျမဳေတစာေပဆု... အက္ေဆးဆု

11 comments:

  1. ဟုုတ္တယ္အမေရ..ဒီဘက္ေခတ္မွာျမင္လာရတဲ့မျမင္ခ်င္တဲ့အရာေတြမွာအဲဒါလည္းပါတယ္..ညီမလည္းေက်ာင္းတုုန္းကေတာ္ေတာ္ခံခဲ့ရဖူးတယ္..ေမေမက်ဴရွင္မထားဘူးေလ...ေရငံုုထားတာကိုုဆရာမကသူ႔ကိုုစူပုုပ္ထားပါတယ္ဆိုုျပီးအရိုုက္ခံရတာကိုုေမ့လိုု႔မရေသးဘူး...စိတ္ထဲမွာထင္ေနတုုန္းပဲ..အဲဒီအခ်ိန္တုုန္းကညီက ၅တန္းပဲရွိေသးတယ္...

    ReplyDelete
  2. ဖတ္လုိ ့ေကာင္းလုိက္တာ အစ္မရယ္... ေလာကလမ္းထဲ တိုးဝင္တဲ့ တစ္ေန ့ဘယ္သူဟာ မိခင္ေကာင္း တစ္ေယာက္ဆိုတာကုိ သားသမီးတိုင္းက ေသခ်ာသိလာမွာပါ...

    ReplyDelete
  3. လူငယ္ေတြအတြက္ ဆူးေတြ၊ ဘ၀အတြက္ အနာတရ ျဖစ္တဲ့ ဆူးေတြ မစူးဖို႕ မျဖစ္ဖို႕ သတိထားရမယ္။

    ReplyDelete
  4. အျဖဴေရာင္သက္သက္ကေလးေတြဟာ ပတ္ဝန္းက်င္ရဲ႕အေရာင္ဆိုးမႈကိုခံၾကရတာပါ။
    မိခင္တိုင္းပိုင္ဆိုင္တဲ့လက္တစ္စံုဟာ ဆူးဖယ္တဲ့လက္မ်ားသာျဖစ္ႏိုင္ၾကပါေစလို႔ ေတာင္းဆုေလးျပဳမိပါတယ္ ေဝေရ။
    စိတ္ဓာတ္အစဥ္ၾကည္လင္ေအးျမပါေစကြယ္။

    ေမတၱာျဖင့္
    အန္တီတင့္

    ReplyDelete
  5. ကြၽန္မ၏လက္အစံုသည္ သမီးေလးအတြက္ ကြၽမ္းက်င္လိမၼာေသာ ဆူးဖယ္လက္သာလွ်င္ ျဖစ္ခ်င္မိပါသည္။
    မမေ၀.. ဒီေဆာင္းပါးေလးက အသိနဲ႔ သတိရလိုက္ပါတယ္။

    ReplyDelete
  6. ခုေခတ္ မိဘေတြ အတုယူသင္႕တဲ႕ ကေလးကို ကိုင္တြယ္ပံုေလးပါ...
    ေတာ္ရံုမိဘေတြဆို ကိုယ္႔သားသမီးဆုရေစခ်င္ေတာ႔ စာစီစာကံုးဆိုလည္း ေရးေပးၾကမွာဘဲ..
    ဟုတ္တယ္ ေနာ္. အစ္မေျပာသလို ကေလးက ကိုယ္႕အားကိုယ္ကိုးခ်င္စိတ္ ေလ်ာ႔သြားေတာ႔မွာ.. ေရွ႕ေဆာင္လမ္းျပေကာင္းတဲ႕ မိခင္ေကာင္းတစ္ေယာက္ျဖစ္ဖို႕ဆိုတာ တကယ္ကို မလြယ္ဘူးေနာ္..
    ဝတၳဳေလးက ဒီေန႔ေခတ္အေျခအေနကို ရွင္းေနေအာင္ ထင္ဟပ္ေနတာဘဲ

    ReplyDelete
  7. ဒီလိုမိခင္ျဖစ္ဖို႔ မိခင္တိုင္းသိသင့္တယ္အမရယ္။ ဒါမွ ကေလးေတြက ကိုယ့္အားကိုယ္ကိုး ရဲမွာ။ ကေလးေတြ ဘ၀လွပဖို႔ဆိုတာ မိခင္ေပၚမွာအေရးႀကီးတယ္။ ဘာလို႔လဲဆိုေတာ့ သားသမီးက မိခင္နဲ႔ ပိုရင္းႏွီးလို႔ေလ။

    ReplyDelete
  8. မိဘတိုင္းရဲ ့လက္အစံုဟာ သားသမီးတိုင္းအတြက္ ကြၽမ္းက်င္လိမၼာေသာ ဆူးဖယ္လက္သာလွ်င္ ျဖစ္ခ်င္မိပါသည္။
    အတုယူထိုက္တဲ့ ပို ့စ္ေလးပါ။
    စာေတြဆက္လက္ေရးအားေကာင္းပါေစ...

    ReplyDelete
  9. မိဘတိုင္းဖတ္သင္႔တယ္... ဆရာတိုင္း ဆင္ျခင္သင္႔တယ္...
    ကေလးေတြရဲ႕စိတ္မွာ ဆရာေတြက ဆူးစူးေအာင္မလုပ္မိဖို႔ လိုသလို၊ မိဘေတြကလည္း ဆူးဖယ္တတ္ဖို႔လုိပါမယ္..
    အသိတရားေပးတဲ႔ အက္ေဆးေလးပါ...

    ReplyDelete
  10. ေပ်ာ္တယ္ဗ်ိဳ႕..။ အက္ေဆးဆုရတယ္ ဆုိတဲ့ သတင္းေကာင္းအတြက္ ထပ္တူ ၀မ္းေျမာက္ ဂုဏ္ယူပါတယ္ ခင္ဗ်ား။
    ခင္မင္ေသာ သတုိး

    ReplyDelete
  11. အေရာက္လာကာ
    ဖတ္ရွဴမွတ္သားသြားပါတယ္...

    ReplyDelete